BoKS | Informatie huurders
4704
page-template-default,page,page-id-4704,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-7.2,vc_responsive
 

Informatie huurders

BoKS is de huurdersorganisatie die de belangen van alle huurders van woningcorporatie SSH en haar dochteronderneming Jebber behartigt, in zowel Utrecht als andere steden. Omdat wij ook jou als huurder vertegenwoordigen, willen wij onszelf kort introduceren en aangeven waarmee je bij ons terecht kunt.

 

Wat doet BoKS voor huurders?

BoKS is een vereniging en behandelt complex overstijgende onderwerpen. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld de huurprijzen, huurverhoging, huurcontracten, nieuwbouw, de plaatsing van statushouders en het maken van afspraken met de gemeente. Wij zijn de formele overlegpartner voor onder andere de SSH en Jebber namens jou als huurder. BoKS streeft naar betaalbare, beschikbare en kwalitatief goede woningen voor studenten en starters.

 

De leden van BoKS zijn woonbesturen/bewonerscommissies. Dit zijn huurders van één wooncomplex die zich hebben verenigd in een commissie om de belangen van dat specifieke complex te behartigen. Hierbij moet je denken aan zaken als onderhoud aan het complex, veiligheid, verlichting, inrichting gezamenlijke ruimten en het organiseren van gemeenschappelijke activiteiten.

 

De meeste complexen hebben zo’n woonbestuur. Om te weten of er een woonbestuur actief is op een bepaald complex, klik je op de betreffende stad in het menu ‘Steden’ op onze site voor meer informatie.

 

Waar kan ik terecht met mijn vraag / opmerking / klacht?

Dat hangt er allereerst vanaf waar het over gaat. Is het iets individueels, bijvoorbeeld een klacht over hoe SSH/Jebber handelt bij een reparatie bij jou in huis, dan kun je je klacht zelf melden bij de SSH/Jebber en/of vragen naar een medewerker bewonerszaken. Helpt dat niet, dan heeft de SSH een onafhankelijke geschillencommissie die je klacht in behandeling kan nemen.

 

Betreft het iets dat het complex waarin je woont aangaat, zoals de veiligheid of het schoonmaken van de algemene ruimten, dan kun je terecht bij je eigen woonbestuur. Het woonbestuur zal desgewenst contact met ons of SSH/Jebber opnemen. Alle woonbesturen van complexen  zijn lid van BoKS, dus wil je iets kwijt over onderwerpen die BoKS raken, dan kun je over het algemeen ook terecht bij je eigen woonbestuur.

 

Krijg je geen reactie van je woonbestuur of ben je anderszins niet tevreden? Dan kun je contact opnemen met ons. We zullen je dan laten weten of we er iets mee kunnen doen of waar je anders terecht kunt.

 

Wat als er helemaal geen woonbestuur is?

Heeft jouw complex überhaupt geen woonbestuur of is het totaal inactief? Dan kun je met je klachten bij het BoKS terecht. Wij zullen daar vervolgens mee aan de slag gaan. Maar beter nog, je kunt zelf verandering in de situatie aanbrengen en een woonbestuur (her)opstarten!

 

Informeer eerst even bij de SSH of zij misschien meer weten over of er toch een woonbestuur actief is op je complex. Als dat zo is kunnen ze je vertellen waar je terecht kunt als je een handje wilt helpen. Is dat niet het geval, dan zou het goed zijn om een nieuw woonbestuur op te richten, samen met een paar andere bewoners. Er is budget voor beschikbaar, en je hebt officieel inspraakrecht bij de SSH.

 

Meer weten over het oprichten van een woonbestuur? Neem contact met ons op, wij bieden je graag de helpende hand hierbij.